Témata konference
1) Plavání s dětmi od narození do 3. měsíce věku – cíl, kde, kdy, kdo a jak často děti plavou, náplň, zásady
2) Plavání s dětmi od 3. měsíce věku do 6. měsíce věku – cíl, kde, kdy, kdo a jak často děti plavou, náplň, zásady
3) Plavání s dětmi od 6. měsíce do 1 roku věku dítěte – cíl, kde, kdy, kdo a jak často děti plavou, náplň, zásady
4) Plavání s dětmi od 1 roku do 2 let věku – cíl, kde, kdy, kdo a jak často děti plavou, náplň, zásady
5) Plavání s dětmi od 2 roku do 3 let věku – cíl, zaměření, kde, kdy a jak často děti plavou, zásady
6) Význam polohy na zádech, od kdy, jak postupně a jakým způsobem ji učíte, jaké jsou postupné cíle ve výuce polohy na zádech do 3 let.
7) Význam polohy na bříšku, od kdy, jak postupně a jakým způsobem ji učíte, jaké jsou postupné cíle ve výuce polohy na bříšku do 3 let.
8) Význam nácviku výdechů do vody, od kdy, jak postupně a jakým způsobem je učíte, jaké jsou postupné cíle ve výuce výdechů?
9) Význam potápění dětí do 3 let, od kdy, jak postupně a jakým způsobem učíte děti potápět.
10) Význam rozvoje orientace a skoků do vody, od kdy, jak postupně a jakým způsobem je učíte, jaké jsou postupné cíle ve výuce orientace a skoků do 3 let.
11) Od kdy, jakým způsobem a v jaké posloupnosti učit plavecké pohyby
12) Od kdy, jakým způsobem a v jaké posloupnosti učit plavecké způsoby
13) Role instruktora a rodiče – kdo, koho a jak učit, jak pracovat s hlasem, jak komunikovat s dítětem, s rodiči, vzor instruktora a rodiče
14) Na čem závisí zdravotní dopady plavání na zdravý vývoj dítěte i rodiče, seriózní výzkum a názory lékařů
15) Jaké jsou nejčastěji používané pomůcky, jak je využít a jak s nimi pracovat v jednotlivých věkových obdobích
16) Plavání kojenců a batolat jako terapie odchylek ve vývoji dítěte.
17) Hygienické požadavky na kojenecké plavání – plavky, kvalita vody, desinfekce podmínky k plavání v jednotlivých klubech
18) Organizace kurzů plavání pro kojence a batolata v jednotlivých zemích
19) Způsob vzdělávání instruktorů plavání v různých zemích